Paradijs - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Gerhard Reeuwijk - WaarBenJij.nu Paradijs - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Gerhard Reeuwijk - WaarBenJij.nu

Paradijs

Door: Natascha & Gerhard

Blijf op de hoogte en volg Gerhard

18 Oktober 2004 | Brazilië, Fortaleza

Zo daar zijn we weer.......

Bedankt voor alle leuke reacties!!!

Wij hebben het nog steeds heel erg naar onze zin. Zaterdagavond laat zijn wij in Fortaleza aangekomen na een vermoeiende en lange vlucht vanaf Manaus dat midden in de Amazone ligt naar Fortaleza wat aan de Noordoostkant van Brazilie ligt.

Zaterdagavond waren wij rond 23.00 uur in ons hotel. Wij hadden nog niet gegeten en besloten nog even een happie te eten. Dus op naar de McDonalds. Direct werden we alweer met de neus op de feiten gedrukt dat Fortaleza zeer armoedig is. Kleine bedelaartjes etc. We zitten met ons Hotel midden in de stad aan de drukke boulevard.
Gekkehuis hier qua drukte.

Zondagochtend zijn we de dag begonnen met een heerlijk verfrissende duik in ons prive tropisch zwembad. Super de luxe! En hebben contact weten te leggen met Hilda die wij daarna ontmoet hebben op een strand net buiten Fortaleza. Ze was heel erg blij ons te zien en het werd ons meteen al duidelijk dat Hilda erg op haar plek is hier.
Ze heeft het heel erg naar haar zin ondanks de hele vervelende en moeilijke dingen die zij meemaakt in de slopenwijken. Woensdag gaan wij met de stichting mee.....dus dat wordt voor ons een kijkje in de keuken wat Hilda zoal meemaakt en ziet. Waarschijnlijk zeer heftig.

Voor de rest zijn wij samen met Hilda en Tally meegeweest naar hun kamer. Ze wonen in bij twee zussen waarvan de ouders recentelijk zijn overleden. Hele leuke meiden! Het appartement waar ze woont is net buiten de slopenwijken. Maar Hilda valt er niet op vanwegen haar huidskleur.

Daarna zijn we met Hilda naar een mega winkelcentrum gegaan. Ja open op zondagavond tot 21.00 ongelooflijk! Lekker even geshopt en heerlijk gegeten. En daarna heerlijk slapen in ons 6 persoons suite!! Wat een paradijs.

Vanochtend zijn we naar een meeting geweest waar Hilda een presentatie moest houden en hebben we heerlijk op het strand gelegen.

En nu, ja nu is de avond begonnen en gaan wij even een kijkje nemen in de Pirata bar.

Voor de rest nog steeds alles Tudo Beim!

Groetjes van ons uit een warm Fortaleza.

Weersverwachting voor morgen: Zonnig, coctailweer, volgens de tv 38 graden met een zachte zeewind!

Adios,

Natascha en Gerhard.

• 19 Oktober 2004 - 14:25

Coentje:

he natas (en gerhard natuurlijk) alles goe? Ik hoorde net van betsie dat jullie deze site hebben. Valt me een beetjes tegen van je dat je je maatje niet op de hoogte stelt
    ;-) het zei je vergeven. Klopt het een beetje wat ik je verteld had over het overweldigende? Aan je posts te zien wel. Nog heel veel plezier in het braziliaanse en ik zal jullie avonturen nog even volgen. De rest hoor ik wel als je weer terug bent. maar dat duurt nog heel lang ;-) groetjes Coen

• 19 Oktober 2004 - 16:38

Han:

Jullie zullen wel bruin geworden zijn.Mocht ik jullie niet meer herkennen roep dan jullie naam op Schiphol.Roy en Claudia hebben net gebeld zij hebben het gelukkig ook naar hun zin.Ze zijn vandaag naar de stad Groningen geweest.
    Het aller beste en tot ziens op Schiphol

• 20 Oktober 2004 - 09:08

Ed En Lin:

Zo, nog even een reactie van ons.

Weerbericht nederland:
    Renegachtig herfstweer, grijze luchten en zo'n 15 graden...
    Jak!

Toch balen dat we niet mee konden in de koffer!!!

Liefs, Ed en Linda

• 21 Oktober 2004 - 11:47

Henk De Groot:

Nas en gerhard wat vervelend dat jullie het niet naar jullie zin hebben. Maar Nas ik had je nog zo gewaarschuwd. Voordeel dat je weg bent, is dat de snoeppotjes redelijk vol blijven. Coen en ik zijn dus niet de grootverbruikers. Het weer is hier trouens uitstekend, regelmatig regen.Dus niet dat vieze warme weer wat jullie hebben. Nee, zonder dollen leuk om wat van jullie te lezen (coen wees me op jullie site). Lijkt mij een geweldige ervaring om daar rond te reizen. Kijk uit naar de volgende berichten. Heb nog veel plezier en rust ook nog een beetje uit, want zo'n vakantie gaat sneller voorbij dan julie denken. En dan ben je weer terug in ........met al zijn ...

groeten Henk

• 21 Oktober 2004 - 21:18

Jannie En Han:

Auto al getankd voor Schiphol.Mama heeft alles gestreken,kom dus maar gerust naar Akersloot.
    Een fijne vlucht.
    Tot ziens