Ja we kunnen weer foto's maken. - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Gerhard Reeuwijk - WaarBenJij.nu Ja we kunnen weer foto's maken. - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Gerhard Reeuwijk - WaarBenJij.nu

Ja we kunnen weer foto's maken.

Door: Gerhard

Blijf op de hoogte en volg Gerhard

29 November 2006 | Tanzania, Moshi

Ooohoooo wat een ellende....we hebben een nieuw fototoestel maar hij is gecrasht....balen die digital camaras. Ongelooflijk gelukkig hebben we zo'n 500 foto's weten te redden. Dus wij naar een winkel toe om een nieuwe memory card te kopen...maar die crashte op safari ook al. Wat een ellende. Vanochtend maar weer terug naar de winkel gegaan wordt gerund door Indiers alle excuses van de wereld gekregen en een nieuwe kaart. Voor de zekerheid hebben we ook maar een analoog toestelletje gekocht..het filmrolletje kregen we gratis. Wat een fantastische mensen hier!!! Gelukkig kunnen we weer volop foto's maken. We hebben een luipaard gezien vandaag van heel dichtbij in een boom met zijn prooi! Ongelooflijk we leven hier in een dierentuin. Verder gaat alles goed. Het eten is redelijk goed hier. Gerhard heeft wel wat maagproblemen gehad maar dat gaat ook weer goed. Verder een ontzettend leuke groep met mensen. We kunnen het werelds met elkaar vinden geen vervelende dingen. Onze reisleidster komt van origine uit Noord-Scharwoude en heeft op het Han Fortmann gezeten in Heerhugowaard...nogwel bij Remko Huitema en Ruben in de klas. Haar ouders zijn hier ook die waren ook op trektocht door Afrika. Erg veel lol met elkaar. Nu zitten we in Moshi (de schoonste stad van Tanzania) zeggen ze!...Dit valt mee..erg vies en heeeeeeeeeel veel armoede. Lopen hier de hele dag Toko te roepen wat in het Swahilisch rot op betekend. We worden gek van de straatverkopers. Vanmiddag liepen wij door de stad en we hadden wel dertig negers achter ons aan lopen. Maar ze luisteren behoorlijk als Gerhardos zich omdraaid en boos kijkt.

Morgen hebben we een zware dag. We gaan van Moshi naar Dar es Salaam (de oude hoofdstad van Tanzania) met de lokale bus. Een rit van negen uur. We kijken er naar uit...NOT. De wegen zijn erg slecht en het is erg warm. Aan de andere kant maak je dit ook niet zo snel meer mee. We genieten iedere dag weer.

Vanaf ons hotel kunnen we als het goed is vandaag de top van de Kilimanjaro zien..op dit moment zit hij in de wolken. We gaan hem niet beklimmen..te zwaar.

Harstikke leuk al die reacties op ons verhaal. Iedereen de groeten en tot snel. Wij proberen in Dar es Salaam weer wat belevenissen op de site te zetten.

Liefs, Natascha & Gerhard.

• 29 November 2006 - 16:48

Hil:

He lieve broer en schoonzus, wat een leuk verhaal alleen wat erg van de fotocamera!! Wat was jullie toestel ook al weer, kan even kijken of dit een veel voorkomend probleem is.
    Succes met de zware busreis en ik kijk uit naar jullie verhalen!! Dikke kus Hillos

• 29 November 2006 - 17:16

Hil:

• 29 November 2006 - 18:42

Janny En Han 29/12:

Fijn dat jullie het zo goed hebben, jammer van de foto's.
    Wij wensen jullie nog veel
    plezier

• 29 November 2006 - 20:26

Pap En Mam:

Lieve Gerhard en Natas. Wij beginnen erg nieuwsgierig te worden naar jullie foto's. Laat ze niet verder opeten door de rooie mieren! Probeer in Dar es Salaam wat op de site te zetten. Dan kunnen wij als thuisblijvers ook een beetje meegenieten! We gaan hier naar Sinterklaas toe, maar daar zullen jullie wel niet veel van merken. Kijk maar goed rond, dan kun je ons straks veel vertellen. We zien er naar uit!!

• 29 November 2006 - 20:28

Ien!:

Hi!

Ik ben sinds jullie vertrek al gestressed of jullie het wel naar jullie zin hebben. Had die twee afhakers van jullie groep aan de telefoon omdat het wel, niet, wel, niet uit was. Haha echt zo raar! Moesten we hun ticket omboeken en toen toch maar weer niet. Nou ik hoop dat jullie geen last van ze hebben gehad. Goed te horen dat jullie een leuke groep hebben. Geniet van alle bijzondere dingen. Lijkt mij heel bijzonder. Heel veel plezier nog!

Liefs Ien

• 30 November 2006 - 09:21

Marius:

Hey Ger en Natasch!

Wat jammer van dat fototoestel! gelukkig hebben jullie nog wat kunnen redden!
    Veel plezier verder en groetjes en Xjes

• 30 November 2006 - 19:12

Sonja:

Klinkt goed! Geniet ervan!

Gaan wij even verder met behang afhalen, slopen, schuren etc. Ruilen?

Sonja

• 04 December 2006 - 08:07

Remko:

Hey luitjes. Leuk om te lezen dat jullie daarginder genieten (op wat pech daargelaten). Ik ben zeer benieuwd naar jullie (500 geredde) foto`s. Betreur je niet. Hier is het weer om te huilen. Ben overigens zeer benieuwd naar de naam van jullie reisleidster die bij mij in de klas zat. Volgens mij vallen jullie van het ene in het andere avontuur. Groetjes uit Nederland van Es en Huit

• 06 December 2006 - 07:39

Frank:

Hoi luitjes, ik ben benieuwd naar de foto's, want de beschrijvingen zijn uitnodigend! Hebben jullie nog weerwolven gezien van dichtbij? Groetjes uit Holland!

• 07 December 2006 - 22:13

Mama Br.:

Hoi vakantiegangers hebben jullie het nog steeds leuk daar.Zijn jullie billen al verbrand daar in het hete zand.Nou wat dat betreft kunnen jullie beter daar blijven want het weer is hier bar en boos.Regen en storm.Wat zonde van het fototoestel.Maar misschien is de rest nog goed gekomen .Nou jongens geniet er nog even van,dan zie ik jullie zaterdag weer.Dikke kus.Mam.

• 12 December 2006 - 09:19

Petra Boogaard:

Hoi Natas, eindelijk kan ik je mailen. In eerste instantie had ik helemaal nergens toegang tot. Ik bestond niet meer als user binnen de bank. Toen dat was opgelost had ik het superdruk met het versturen van 400 kalenders. Nu ben ik een beetje bijgesloft en heb tijd om je berichten te lezen. Volgens mij ben je ondanks de zware reis ongelofelijk aan het genieten. Misschien zijn jullie al terug. In ieder geval leuk om de verhalen te lezen. Het helpt mij een beetje door de winter heen. Liefs en groeten Petra Boogaard.