Caribbean Paradise!!!! - Reisverslag uit Caracas, Venezuela van Gerhard Reeuwijk - WaarBenJij.nu Caribbean Paradise!!!! - Reisverslag uit Caracas, Venezuela van Gerhard Reeuwijk - WaarBenJij.nu

Caribbean Paradise!!!!

Door: Gerhard.

Blijf op de hoogte en volg Gerhard

26 Maart 2005 | Venezuela, Caracas

Zo luitjes!!!!

Daar zijn wij dan vanuit het onstuitbare warme en mooie overzonnige eiland Isla Margarita voor de kust van Venezuela. Wij zijn op dit moment alleen maar aan het genieten en onze darmen proberen onder controle te houden.

Afgelopen maandag zijn wij(voor jullie dinsdaochtend) maandagavond laat aangekomen op het vliegveld van Porlamar. Bij het uitstappen van het Martinair vliegtuig voelde en roken wij het Caribische klimaat al. Om ons heen zagen wij de natuur die vier stappen verder is dan in het koude en bovenal regenachtige Nederland. Prachtige bloemen en een zwoele avondtemperatuur van rond de 30 graden.

Na anderhalf uur moeten wachten om door de (trage)douane te komen stond onze host ons al op te wachten. Deze had de voortreffelijke mededeling na dik tien uur vliegen dat ons hotel overboekt was en dat wij niet in Playa el Agua gestationeerd zouden worden maar in een gat tien minuten rijden daar vandaan. Maar er was een alternatief wij konden naar het beste hotel van het eiland *****. Wij dol gelukkig!! Een aantal andere reizigers waren hevig geemotioneerd en teleurgesteld. Wij hebbn dit natuurlijk wel even a tonele meegespeeld voor resitutie van een gedeelte van onze reissom (want zo zijn wij ook wel weer). Maar wij zitten op dit moment uitstekend en heel erg naar ons zin. Met de taxi naar hot naar her rijden kost helemaal niets en je voeltje hier miljonair. (1 euro is 2500 Bolivares) Dus reken maar uit als je een etentje met je tweeen neemt dan betaal je ronde de 100.000 Bolivares. Dit geven wij in onze levensdagen niet uit in de McDonalds of in de Pizzahut in Nederland.

Wij hebben natuurlijk veel verhalen gehoord over Venezuela over armoede en dat het gevaarlijk zou zijn. Onze mening is anders wij vinden de armoede meevallen (al is die er uiteraard), maar wij hebben in Brazilie tijdens onze reis schrijnerende gevallen gezien. Tevens zijn de mensen ontzettend vriendelijk en behulpzaam. Totaal geen onveilig gevoel.

Afgelopen woensdag hebben wij een mooie trip gemaakt. Wij zijn met een bootje naar een eilandje gegaan. Ongeveer twee uur varen heen en weer. Dit eilandje is 500 jaar geleden getroffen door een tsunami. Werkelijk niks groeit en staat daar. Het is ondertussen een snorkel en duikparadijs geworden. Wij hebben voor de kust van dit eilandje gesnorkeld omdat dit voor de nodige hilariteit heeft gezorgd. Er waren een aantal Nederlanders mee die dachten wel even met het pijpje vanaf de boot in de zee te duiken, niet beseffend dat het pijpje dan direct volloopt met het overheerlijke en zoute Caribische water (wat de longetjes doet schonen). Maar enfin we hebben ons (kotselijk) vermaakt. Prachtige vissen en een opperbeste onderwater flora en fauna, vooral Natas heeft ontzettend genoten onderwater (Zij is een uitstekende snorkel!).
Verder hebben wij mogen proeven op dit eiland van een magisch modderbad. Dit helaas ten koste van onze zwemkleding!!! Niet meer schoon te krijgen. Dus Natas en ik moesten shoppen en dat is geen eenvoudige opgaven in een land waar het grootste maatje S is. Maar goed het zwembroekje past.

Verder zijn wij heel erg lekker aan het uitrusten en aan het genieten van het weer. Onvoorstelbaar dat wij twee weken geleden nog tot ons knieeen door de sneeuw liepen en dat we nu in de hoog zomer zitten. We kleuren al aardig bij. Het is hier trouwens een 4-wheel whalhala. (Dus pap hier kun je terecht voor je Jeep onderdelen). Verder is het meerijden met een taxi een belevenis oude Chevrolets van voor de oorlog in de ergste staat van ontbinding is absoluut geen uitzondering hier, we love it!!!

Nou mensen wij gaan er voor vandaag een eind aan breien. Harstikke leuk dat jullie ons nog niet vergeten zijn en hartstikke bedankt voor de warme en fijne reacties wat ons sterkt om nog meer te genieten van het zonovergoten weer en prachtige klimaat!!!!!!!! Tot snel allemaal wij streven ernaar z.s.m. weer een update op de site te zetten!!!

Groetjes, Natascha en Gerhard.

• 26 Maart 2005 - 21:13

Son En Auk:

Dat klinkt niet verkeerd! Lekker ontspannen, uit eten en die zon, heerlijk!
    Veel plezier!!

• 26 Maart 2005 - 22:42

Je Vader:

Fèn, dat jullie ut zau naah je zin hebbe. Wat de Jeip betref, misschien kunne jullie een mauie grill meineme. Kèke wat de dâhane van zulke bagage zeg!
    Maak r verder wat mauis van op IM. As je wat fautaus en filmpies in ut fautauboek van de site zet, dan kunne wè hieâh thùis auk meigeniete. Dondâhdag haal ik jullie op van Schipho

• 26 Maart 2005 - 22:44

Je Vader:

sorry, de bovenstaande bijdrage was in het Haags. In gewoon Algemeenh beschaafd Nederlands:
    Fijn, dat jullie het zo naar je zin hebben. Wat de Jeep betreft, misschien kunnen jullie een mooie grill meenemen. Kijken wat de douane van zulke bagage zegt!
    Maak er verder wat moois van op IM. Als je wat foto’s en filmpjes in het fotoboek van de site zet, dan kunnen wij hier thuis ook meegenieten. Donderdag haal ik jullie op van Schiphol.

• 27 Maart 2005 - 12:09

Jannie:

zo miljonairs wat fijn dat jullie zo genieten en niet alle centen opmaken want dan gaan we gewoon hier verder.En Ger ik heb hier nog wel een extra zwembroek voor je liggen voor de volgende keer.Die past altijd.Nou jongens veel plezier nog samen en een dikke knuffel van ons.Tot donderdag.DOEIIIII>.

• 27 Maart 2005 - 16:12

Ed En Linda:

Zo heej, dat klinkt lekker!! Kun je niet iets regelen voor een huwelijksreis in augustus?? Ken namenlijk mensen die dan gaan trouwen!!!
    Hahahahahaha!

Groetjes

• 27 Maart 2005 - 17:28

Marieke:

He Gerhard en Natascha,

Klinkt heel erg vervelend allemaal ;-)!
    Verder wordt ik helemaal niet jaloers van al die mensen die aan het reizen zijn! Jullie Isla Margarita, mijn ouders Indonesie en Ineke over 2 weken als reisleidster naar Cuba. Dat laatste is een nieuwtje en Ineke zal er daardoor helaas niet met de Hemelvaart zijn.

Nee hoor ik blijf liever in Nederland om fijn aan mijn scriptie te werken! :-$
    Dusss flink genieten daar op het zonnige Isla Margarita!

Doeg Marieke

ps: Succes met de darmpjes ennuh bezorg de Coca Cola company maar een flinke omzet!

• 28 Maart 2005 - 08:42

Pris:

Klinkt heerlijk allemaal! (behalve het darm-gedeelte dan) Ik vraag me alleen af hoe jullie het voor elkaar krijgen om 40 euro uit te geven bij de Mac.. Veel plezier nog!